Alla inlägg under september 2008

åh

Av matilda - 26 september 2008 13:12

Jag är helt dum i huvudet. Smådeppar för ingenting, men på allting på samma gång. Jag är hungrig men orkar inte äta. Jag orkar ingenting helt enkelt. Har i veckan kommit på hur besviken jag är på hulebäcks bildundervisning. Vi har bara haft färglära en enda jävla gång så denna veckan har jag varit sämst i klassen. Tack som fan!


Btw så känner jag för en förändring av mig själv. Jag vill göra nåt åt mitt utseende. Ser så tråkig ut. Har ingen fin frisyr, och inga piercingar. Tråkigt helt enkelt.


Så är jag bitter på världen också. Speciellt regeringen. Ingen speciell anledning. Kanske för att en folkpartist beundrar det finska skolsystemet som nu i två fall slutat med massakrar och psykiskt störda tonåringar. Fy fan. Nej usch. Hoppas nån lägger bajs i hans brevlåda. Själv orkar jag inte mer. Om borgarna vinner nästa val vet jag inte vad jag gör. Jag flyr landet.


bajs

Av matilda - 19 september 2008 15:26

Veckan gick så snabbt att jag inte ens han få någon söndag- och måndagsångest. Så sitter jag här igen och snart ska ta bussen till brohögen, för att sedan byta till en annan som går till nåt annat ställe, och sen ska jag byta till ett tåg ifrån mellerud. Ja. Många byten, men det är det värt.


Under hela veckan har vi tovat. Förutom igår, när vi åkte runt till en massa småbutiker i trakten. Så åkte vi förbi Pölsas hus ifrån smala sussie. Sen åkte vi till en jättefin anikbutik, med fyra bodar. Jag köpte en görfin klänning. På kvällen kollade vi på Fucking åmål. Värd film. Och jag fattar inte varför jag aldrig sett den innan.


Jag sitter och funderar över om jag ska köpa nåt godis att ha på färden, eller om jag ska spara pengarna till nåt annat. Just nu är jag sugen på godis. Så då får det kanske bli det.


Nu orkar jag itne skriva mer.

ha en bra helg!

Av matilda - 14 september 2008 13:05

Jag har mått sämre, och bättre. Är bakis. Har spytt. Har haft världens huvudvärk. Men jag är trots allt inte bitter. Snarare tvärt om. På ett sätt är det nästan värt att må åt helvete när man haft det så bra dagen innan. Jag ville itne att det skulle ta slut. Det var kräftskiva hos Zaza med massa mat och dryck, och jag tog nog med mig lite för mycket av drycken men vafan. Jag ahr inte varit bakis så mycket den senaste tiden, så nu var det väll dags. Hur som hellst var det väldigt mysigt, och jag hoppas vi alla håller kontakten med varandra! Förhoppningsvis komemr maria och julia och hälar på mig på torsdag.


Mitt liv är som daggen i morgontimmarna. Jag är lycklig på alla sätt och vis. Jag har den bästa av pojkar, och dom bästa av vänner. Tack för att ni finns! Jag har haft tur som kom in på en väldigt bra skola, som också är väldigt mysig. Jag har inget att klaga på. Och klaga känar ingenting till, om man inte gör nåt åt det först. Den enda nackdelen med allt är att jag inte kan träffa erik på vardagarna. Men å andra sidan är det bra att längta lite ibland.


kram

Av matilda - 10 september 2008 17:34

Jag sitter i dampen. Ja, huset kallas så och jag orkar itne förklara varför, men det är huset vi studerar i. Allt är kul, sålänge man inte blir dum i huvudet för att man jobbat lite förlänge. Men som tur är brukar vi ha fikapauser, två gånger om dagen faktiskt. En klockan tio, och kvart i tolv är det lunch, sen brukar vi ha eftermiddagsfikat runt halv tre. Sen slutar vi vid fyra tiden. Om Man inte behöver jobba över. Vilket jag måste göra idag. Vi håller på med en "bok". Och jag hatar den för tillfället bara för att den är ful och osammanhängande.


Något bra som inträffat idag är dock att den såkallade "blockmannen" var och sålde billiga ritblock utanför skolan. Så jag har åtminstone shoppat mig lycklig på tre nya block idag. Sen gick jag till biblotekets lilla shop och inhandlade två nya tuschpennor. Sammanlagt har jag slösat 300 spänn, men på ett bra sätt! Jag behövde ju trots allt det där.


För övrigt fyller Klassens amandah-panda år idag! Hurra för henne! Å ikväll blir det vernissage med nån "galen" och "speciell" människa för att citera klara. Han verkar rolig. Efter det ska vi laga mat och äta glass. Jag längtar.


Vad som egentligen har hänt än så länge är att ajg töjt ut min magsäck vilket uppenbarligen är på grund av alla fikapaoser och allt smör med knäckebröd och skorpor och honung och kaffe. Sen bor jag på slottet med två engelsmän, en irländare, en ukrainare, en norsk och kristin som är svensk. Sålänge trivs jag. Men eftersom att mitt rum ligger brevid köket frodas allt os där ifrån när alla lagar mat. Mitt rum luktar mat helt enkelt. Men ibland luktar det skinka och det är inte lika roigt.


Om ni läser detta inlägg och tycke jag verkar ha blivit helt störd må ni veta att det är jag. I alla fall för tillfället. Just nu sitter jag som en zombie med fyrkantiga ögon. Å sen tycker jag det är synd att jag missar pubben på torsdag. Jag lär bli alkis också. Men folket är mysigt också. Jag gillart helt enkelt.


Igår ringde martina, då blev jag glad. Dom har hittat lägenhet å jobb. Jag är stolt.


Nu var det färdigskrivat för min del idag. Känn dig inte tvungen att läsa allt.


kram

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards