Alla inlägg under oktober 2008

Av matilda - 29 oktober 2008 12:30

Det nya musikprogrammet på SVT (dom kallar oss artister). Detta sändes igår kväll klockan nio. Igår handlade det om Håkan Hellström som åkte runt i GBG för att visa några platser han sjunger om ibland. Som typ Guldbergkajen, Långedragspaveljongen osv. Ett mycket fint program, men är Håkan med kan det inte bli dåligt! Jag blev liksom fjorton år igen.


Har förövrigt haft lov hela veckan så jag har passat på att åka in till stan bara för att gå runt och fönsterschoppa. Igår åkte jag till röda korset i KUngsbacka och fyndade en massa. Bland annat en väska, en stråhatt, en kjol i tweed, två par skor, en tyg och ett stycke spetstyg som gick på 140 spänn. Jag är nöjd!


Ska kanske åka till freeport och leta efter en vinterjacka sen. Men vi får se om nån orkar följa med mig.


Ha det bra!

Av matilda - 18 oktober 2008 16:22

Allt detta bloggande för att ingen ska läsa? eller? Jag vet inte. Har verkligen inte förstått mig på grejejn med att blogga, och det "roliga" i det. Visst, jag köper det där med att skriva om sig själv för att få ur sig vissa saker, men orkar folk läsa det? Inte jag. Men varför skriver jag då skälv? - vet inte. Om du itne orkar läsa min blogg så förstår jag verkligen det! Men hur orkar man följa blondinbellas liv? Via en internetsajt? Hur kan man vara så ingrodd i en person man inte ens känner. Hon är ju faktiskt bara en vanlig människa, bortsett från sin rika barndom. Men hur interesant är det egentligen?


Blir dessutom så arg när folk börjar tjäna pengar på det. Bloggtrenden har ju itne gjort nåt för samhället ändå? Eller handlar det bara om att vara så sell-out man kan och få pengar av företag som tjänar på det?  Jag blir trött. Det finns ju dem som förtjänar pengar bättre. Sånna som verkligen kämpar. Inte några som startar en blogg för att skriva om sig själva. Det är ju helt jävla meningslöst, eller?



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards