Alla inlägg den 10 december 2008

Av matilda - 10 december 2008 16:52

Det är väll ingen nyhet att världen egentligen suger. Den suger ganska hårt faktiskt. De som bestämmer och styr förstör miljontals människoliv, och uttrotar djurarter som aldrig kommer komma tillbaka igen.


Jag må säga utan att skämmas att under denna veckan, så har det föds en liten komunist i mig. Det har ju på sätt och vis vart väntat ett tag nu, men vad fan kan man vänta sig. Jag blir bara så arg och bitter, vilket jag varit rätt länge.


Så blir jag förbannad på hela jävla julen. Den mest politiskt inkorrekta uppfinningen i världshistorien för att fira Jesu-barnet som offrade sig för våra synders skull. Just därför ska vi köpa julklappar till varandra som är gjorda utav stackars barn i kina, som om det inte var en synd i själva tanken? Så stressar man ihjäl sig för att alla ska bli nöjda och glada, men så blir de inte det ändå! Så jävla syndigt och otacksamt!!!

-Därför så har grejjen med julen blivit allt annat än kärleksfull. Man ängnar mer till åt julklappar än åt sin familj genom att tänka på det dag ut och dag in. Jag är så jävla bitter och trött och ledsen på att det ska vara såhär. Man kan inte ens göra någonting själv utan att man ska få dåligt självförtroende, för tänk OM han/hon tycker allt jag gör är jättefult? Blir ingen nöjd, så blir inte jag nöjd.


Julen har ingentin med jesus att göra längre, utan det är bara ett PR-trick för att lura världsbefolkningen på pengar så att de stora feta gubbarna kan få sig lite mer pengar och så att kinesbarn kan få lite mer att göra. Och då kan Media Markt ha en jävla kul-julkanpanj för att locka fler kunder att köpa fler onödiga grejjer som deras onödiga barn inte ens behöver. Men guess what? Det får ekonomin att gå runt! För pengar är ju allt vi behöver! Vi stoppar in en extraslant till aktieägarnas fickor som är så duktiga och sparsamma! Men guess what igen? - Dessa pengar kunde ha gått till de som verkligen gör något för företagen istället. Dessa slavar som varslas en efter en på grund av "den bristande ekonomin".


Kyss mig i röven.


tyck till om du inte håller med mig.


HA EN GOD JUL!




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards