Alla inlägg den 31 december 2008

Av matilda - 31 december 2008 12:42

Jag skulle vilja tillägna detta inlägg till alla osynliga människor. Delvis för att jag känner mig sån själv, och för att vi behandlas orättvist i samhället. Inte minst i skolan. Vi blir överkörda av människor som tar en massa plats, och som kan tala för sig medan vi sitter tysta i ett hörn och inte vet vad vi ska säga. För mig gick det bra när vi fick skriftliga uppgifter eftersom att jag hann tänka igenom innan jag skrev ner en massa skit. Men eftersom att jag egentligen suger på att tala och prata över huvud taget håller jag hellre käften. Kommer jag inte på något viktigt att säga, vad finns det då för mening med det?


Detta gav mig sämre betyg, vilket gör mig bitter och ledsen. Lärare har alltid trott att man inte är intresserad om man inte hänger med i diskussionen, men hur jävla lätt är det när man inte får en syl i vädret?

Så ska de dessutom sätta betyg på detta? Kan de istället itne inse att blyghet ofta är en del av ens personlighet? Och  att det är destruktivt. Men inte fan ges det någon hjäp med att ta för sig i skolan! Till skillnad från barn med skriv- och läsproblem. Kan inte vi också få en chans i samhället istället för att förbli osynliga.


Jag har vart tyst aldeles för länge.


Küss mig i röven och gott nytt år!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards